> test > مفهوم طراحی لوگو چیست؟ | رامین رافعی

مفهوم طراحی لوگو چیست؟

لوگو چیست

لوگو تصویری است ساخته شده است برای هویت دادن به یک سازمان یا یک کسب و کار می باشد. لوگو ها نشان دهنده ی نماد برند ها و یا هویت های سازمانی می باشد.شما به عنوان یک کسب و کار جدید نیازمند این هستید تا به دنیای دیجیتال امروز توجه ی کافی را داشته باشید و تلاش کنید تا برندی قوی و ماندگار در میان رقبای خود تاسیس کنید. پس از تولید محصول اولین کاری که باید انجام گیرد، طراحی یک آرم یا لوگو مناسب برای برند خود می باشد.لوگو، نشانه، علامت تجاری و یا سمبل، تفاوتی ندارد که آن را چه می نامیم، آن چه اهمیت دارد آن است که این تصویر  و لوگو چهره ی برند شما محسوب می شود. بنابراین،یادگیری هر آنچه به طراحی آرم مربوط می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. لوگو تصویری از برند شماست پس مهم است که با طراحی لوگو چه تصویری در ذهن مخاطب شما می ماند.


احتمالا این جمله به گوش تان خورده که چگونه تنها یک شانس برای ایجاد اولین نگاه خوب وجود دارد. برای یک کسب‌وکار کوچک، این فرصت تنها به صورت برندسازی رخ می‌دهد اما متاسفانه در اغلب موارد این فرصت بنا به بودجه کارفرما ، زمان و...به راحتی از دست می‌رود. تقریباً ۹۵ درصد از تجارت‌های کوچک دارای یک لوگوی ضعیف هستند و این به آن معنی است که لوگو یک برند خنثی یا منفی را به مشتریان ارائه می‌دهد. اگر کسب‌و کار شما هنوز چندان بزرگ نیست و تلاش می‌کند قدرت برند خود را در دست گیرد خبر خوبی است، چون نشان می‌دهد که قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید. یک برند قوی، الهام‌ بخش مصرف‌کنندگانی می گردد که هیچ دانش یا تجربه قبلی با شرکت ندارند و هدفش این است مشتریان باور کنند که شما یک محصول یا سرویس خاص و منحصر بفرد را عرضه می دارید. از دیگر سو بدون داشتن یک لوگوی قدرتمند، ممکن است هرگز نتوانید کیفیت خود را به مصرف‌کنندگان ثابت نمایید. اگر برندسازی باعث نشود که مشتریان تصور کنند، شما کار بزرگی انجام می‌دهید، مشتریان می‌توانند به‌جای شما رقیب تان را برگزینند.در زمانی که کسب و کار ها رو به فضای اینترنتی می رود وهمه شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز ضروری به وب سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی دارند، اهمیت نیازمندی به طراحی لوگو بیش از پیش به چشم می آید. در این میان طراحی یک لوگو مناسب و درخور با کسب و کار شما بسیار مهم است و اهمیت ویژه ای دارد. یک لوگو مشخص می‌کند که شما و کسب و کارتان چه هستید؟ و چه کاری انجام می‌دهید؟


بررسی انواع لوگو

قبل از آن که به بیان جزئیات اینکه لوگو چیست بپردازیم، این نکته اهمیت دارد که یک نشانه یا آرم چگونه باید مورد استفاده قرار بگیرد. رسالت و هدف یک لوگو نشان دادن چیستی هویت یک کسب و کار و برند به کمک استفاده از سمبل، امضا و یا علامتی به خصوص می باشد. اما این نکته اهمیت خاصی دارد که یک لوگو باید قادر باشد تا داستان یک برند و یا سازمان را به خوبی نمایش دهد. کار یک لوگو خوب این نیست که محصولات برند را به فروش برساند، بلکه یک لوگو وظیفه دارد تا اعتماد مخاطبان را به آن برند خاص جلب کند تا ترغیب شوند از محصولات و یا خدمات آنها استفاده نمایند.لوگو ها قصد دارند تا تبدیل به چهره های برند هایی شوند که از آنها استفاده می کنند. لوگو باید به خوبی در یاد مشتریان و مخاطبان بماند تا با دیده شدن سریع تصویر یک برند یک پارچه در ذهن مخاطب قرار بگیرد.شرکت ها و موسسات برای آنکه بتوانند نام خود را در بین مردم بشناسانند همیشه به دنبال یک ارم و لوگو خوب برای شرکتشان هستند از این رو برای این که یک شرکت بتواند در بین مردم محبوبیت پیدا کند حتما باید از نظر طراحی لوگو خود به صورت حرفه ای اقدام کند برای این کار شما می توانید کار طراحی لوگو را به کسانی که در زمینه طراحی لوگو و ارم شرکت ها در حال کار هستند و مشغول به این حرفه هستند واگذار کنید.


توضیحات برای عکس ثبت نشده

شما در طول زمان و با توجه به رشد کسب کار و فعالیت خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل طراحی کارت ویزیت ، ست اداری، پوستر ها ، بیلبورد ها و … را تغییر دهید ولی طراحی نشانه و آرم را نمی توان به راحتی تغییر داد و بهای سنگینی برای برند دارد .
اول، اطمینان حاصل کنید لوگو واضح و آسان تلفظ شود ، چون سال ها به رسمیت شناخته می شود و افراد نام و محصول را با شما مرتبط می دانند. از استفاده لوگویی که نیاز به توضیح زیادی دارد خودداری کنید. اگر کسب وکار کوچک یا بزرگ شما نیاز به تبلیغات در فضای باز داشته باشد ، مانند آگهی ها یا وسایل نقلیه، یک آیکون به یاد ماندنی مهم است.مرحله دوم طراحی یک نشان مشخص که حتی اگر نوشته در کنارش نباشد نشان دهنده هویت شما باشد. در برخی موارد نیاز است که لوگو شما بدون داشتن تایپوگرافی در فضای تبلیغاتی قرار بگیرد پس لوگو باید در فضایی که قرار میگیرد مفهوم خود را مشخص کند.
مرحله سوم داشتن یک رنگ سازمانی برای هماهنگی کلیه امور تبلیغاتی و ایجاد یک برند یک پارچه و منظم و تاثیرگذار. رنگ سازمانی به شما کمک میکند بهتر شناخته شوید و هویت دار شوید، کلیه شرکت ها و برندها بزرگ دنیا دارای یه رنگ سازمانی مشخص هستند.
هنگامی که به پیرامون خود چشم می اندازیم می‌توانیم به راحتی حداقل پانزده لوگو ی متنوع را بدون تلاش زیاد بشماریم. لوگو‌ ها همه جا پراکنده هستند و در فرهنگ و سبک زندگی ما جا باز کرده اند. آن‌ها بر تصمیمات ما تأثیر می‌گذارند، ارتباط برقرار می‌کنند و ارزش‌های یک شرکت را نشان می‌دهند و اغلب پر از معنا و مفهوم اند. ولیکن به واقع هدف یک لوگو چیست و چرا مهم به شمار می آید؟ این همان نکته ای است که طراحان و صاحبان کسب‌وکار باید پیش از کار بر روی هویت برند خود درک کنند.


توضیحات برای عکس ثبت نشده

طراحی لوگو و تاثیراتش

ما از اوایل کودکی، یک منبع بصری در ذهن خود می سازیم و اقدام به استفاده از فونت‌های، شکل‌ها و رنگ‌ها با احساسات و اشیا خاص می نماییم. به سادگی با نگاه کردن به لوگو، فوراً قضاوت می‌کنیم و یک کار، محصول و یا خدمات را به‌نوعی درک می نماییم.اگر تصور کنیم که یک شرکت بسیار متمول به نظر می‌رسد و یا برند بسیار مشکوک، یا بسیار رادیکال است از آن دوری می کنیم. به همین ترتیب، اگر لوگو و هویت برند مربوطه شبیه به نوع شرکت، محصولات یا خدماتی باشد که ما به دنبالش هستیم و می‌خواهیم با آن در ارتباط باشیم، به طور فعال از طریق دیدن لوگو با برند درگیر خواهیم شد و محصولات و خدمات خود را خریداری خواهیم نمود. به همین دلیل است که لازم است که طراحی لوگو به درستی نشانگر کسب‌وکار باشد، همان طور که می‌خواهید مخاطب هدف را از آن خود کنید.لوگو انتظارات شرکت را می سازد و اگر نتواند از پس این کار برآید، یا اگر افراد اشتباهی را به کسب‌و کار جذب کند، زمان و پول برای افرادی که به مشتری تبدیل نخواهند شد، به هدر خواهد رفت و حتی تجربه بد مشتریان ناامید، این حق را از لوگو خواهد گرفت. لوگو ی مناسب می تواند کسب و کار شما رو رونق دهد. در طراحی لوگو خود بسیار دقت کنید. زیرا طراحی لوگو می تواند یک شرکت را به اوج خود برساند یا همان شرکت را برشکسته کند.

هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد